Sunday, April 20, 2008

kehidupan

Banyak yg berlaku dalam hidupku kebelakangan ni..emm kadang2 rasa macam terlalu lemah utk hadapi dugaan hidup..tapi aku bersyukur aku masih ada keluarga yg sentiasa memberi semangat..nasihat sehingga aku kembali yakin pada diri..alhamdulillah hidup aku semakin stabil skrang..aku bersyukur pada Allah..smua yg berlaku telah ditentukan dan ada hikmah atas setiap dugaan yg menimpaku..Sometimes in life we learn the lesson long after the experience..Adakalanya seseorang akan hadir dalam hidup kita dan kita pun sebenarnya tahu yg dia juga telah dimaksudkan begitu..Hadirnya dia dgn beberapa tujuan..menunjuk ajar kita satu pengajaran tentang hidup ini ataupun menolong kita utk lebih mngenali diri sendiri..siapa kita dan apa yg sebenarnya kita mahukan dlm hidup ini..Kita mgkin juga tidak mngenali siapa sebenar mereka yg hadir dlm hidup kita..tetapi kita telah meletak harapan pada kali pertama lg..mgkin kerana kita tahu bahawa setiap saat mereka akan mengubah hidup kita dlm pelbagai cara..Kesakitan..suka duka..detik2 kehilangan yg sbenar dan kebodohan..smuanya berlaku utk menguji batas jiwa kita..Jika seseorg menyakiti..mengkhianati atau melukakan hati kita..maafkanlah mereka kerana mereka telah membantu mengajar kita erti kehidupan dan menjadikan kita seorg insan yg lebih berwaspada kpd sesiapa saja yg akan kita bukakan pintu hati kita nanti..

"You thought me how to love..You thought me how to live..You thought me how to laugh..You thought me how to cry..BUT..when you left..you forgot to teach me how to forget you."

1 comment:

Anonymous said...

lamenye menunggu tuan rumah ni bt posting bwu...wkekekeke